Reklamation och Retur

Leveranskontroll: När varorna tas emot ska ni alltid kontrollera att alla kollin är levererade och att inte någon förpackning är skadad. Om en vara skadats under transporten skall reklamation göras direkt till PGM utan dröjsmål.

Reklamation: När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning noga. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta PGM omgående och informera vad som hänt.

Ångerrätt: Om avtalet gäller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information till tryckeriet och ni som kund godkänt korrektur. När kunden godkänner PGM:s köpevillkor vid beställning, samtycker kunden till att PGM AB påbörjar fullgörandet av beställningen.

Friskrivning: Vissa märkningsmetoder (Ex. screentryck, digitaltryck, brodyr eller lasergravyr) utförs helt eller delvis för hand. Det innebär att Köparen alltid ska ha en hög acceptans för skiftningar och avvikelser gällande trycket färg, storlek och placering.

Retur- och bytesrätt: Ingen retur eller bytesrätt erbjuds på varor som fått en unik personlig prägel, exempelvis med ert företags logotype.